maandag 16 juli 2007

MM28: Dario verleidt George Baker tot remake van oude hit


Dario & George Baker: Sing for the day/ Zing met me mee (57)

De 43-jarige Dario Kreuger kan goed netwerken! Jaren geleden deelde hij de kleedkamer met Nederpoplegende George Baker. ’t Was er gezellig, zo herinnert George zich: “Daar zongen we samen de liedjes van Johnny Jordaan en is het idee geboren om iets samen te doen.”

Toch ging die samenwerking niet meteen van een leien dakje. Dario: “In eerste instantie dacht ik aan een kerstlied met George Baker, maar dat leek George niks. Toen kwam ik met het idee om een nieuwe versie op te nemen van ‘Dance with me’, maar daar had George problemen mee. Het leek hem niks om tegen mij te zingen ‘dans met mij’. Ik had daar minder moeite mee, maar uiteindelijk kwamen we bij ‘ Sing for the day’ uit.” Niet dat Dario dat zo’n leuk nummer vindt: “Ik vond ’t nogal oubollig. Maar ik dacht: laten we er een feestnummer van maken. Ik heb mijn kinderen naar het lied laten luisteren. Dat zijn altijd goede graadmeters. En zij vonden het leuk.”

George Baker maakt ’t allemaal niet zoveel uit: “Een hit zou leuk zijn; dat is altijd leuk. Het maakt je leven aangenamer. Maar ik ben in een stadium van mijn leven aangekomen dat ik alleen nog maar dingen doe waar ik plezier in heb. Hit of geen hit. Zolang ik er maar een goed gevoel bij heb. Dus we wachten rustig af.”

‘Sing for the day’ bereikte in de zomer van 1979 de achtste plaats in de hitlijst. Daar is nu een tweetalig duet van gemaakt. Dario’s vrouw schreef het Nederlandstalige deel van het lied.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten