maandag 6 augustus 2007

Maranne Weber verlaat Nederland

Marianne Weber: ‘n Meisje huilt (68)

“‘n Meisje huilt’ is zo puur, zo echt en is één van de mooiste liedjes welke ik ooit heb opgenomen”, schrijft Marianne Weber op haar website http://www.marianneweber.nl/. Het nummer, haar eenentwintigste notering, is geschreven door Norus Padidar, Emile Hartkamp en Marianne zelf. Deze maand verschijnt haar nieuwe album ‘Tranen van geluk’, niet meer bij SONY/BMG, maar bij het nieuwe Plutomusic.

De muziek was al langer klaar, maar de zangeres en haar producer Emile Hartkamp hebben lang nagedacht over de tekst. ‘Ik vond de melodie meteen al prachtig en Emile en ik hadden al veel ideeën besproken waar het lied over zou moeten gaan. Opeens kwam het idee dat het lied moest gaan over een heroïnehoertje waar niemand naar omkijkt en die niemand zou missen als ze er niet meer zou zijn.’ De single is opgenomen op Curaçao.

--> weg uit Nederland

Twee jaar geleden kocht Marianne samen met haar partner Rita een tweede huis op Curaçao, met het idee om zich daar op termijn definitief te gaan vestigen. Marianne: ‘Ik heb altijd het idee dat het succes een keer over is, en op Curaçao voel ik me heerlijk en ben ik die andere Marianne - niet de zangeres. In Nederland moet ik altijd van alles en daar niet.’ Sinds kort is ze directeur van een eigen bedrijf op Curaçao, ‘Weber & Weber’. Het bedrijfje, dat ze samen opzette met haar zus Caroline, beheert huizen van Nederlanders die op het eiland wonen, maar er even niet zijn. ‘Veel mensen van lokale bedrijven op het eiland zijn vaak niet zo betrouwbaar en komen hun afspraken niet na. Omdat ik bekend ben, weten de mensen dat hun huis bij ons in goede handen is. En ik kan het mij natuurlijk ook niet veroorloven om rare dingen te doen’, aldus Marianne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten