maandag 13 augustus 2007

Vinzzent heeft trouwe fans

Vinzzent: Een zomer lang verliefd (91)

Natuurlijk heet hij eigenlijk Vincent, maar als je die C vervangt door een dubbele Z, dan val je in ieder geval op. Vandaar dat Vincent Claase, geboren in het Achterhoekse Winterswijk en getogen in het Brabantse Oosterhout, inmiddels hit nummer 3 kan bijschrijven op zijn conto. Vijf jaar terug scoorde hij nog in het Engels met ‘Right here right now’, maar daarna hield het een tijdje op. Totdat Vinzzent het eerder dit jaar probeerde met een cover van het aloude ‘Cecilia’ van Simon & Garfunkel. Dat leverde hem een bescheiden hitje op, én de mogelijkheid om zijn debuutalbum op te nemen, ‘Een leven lang verliefd’. Het merendeel van de nummers schreef hij zelf.

Bus vol fans

Vinzzent heeft een schare hele trouwe fans. Ze volgen hem overal. Zo gingen ze naar de opnames van het TROS Muziekfeest op het Plein in Deventer met een volle dubbeldekker. “Dat is echt waanzinnig. Het is een idee van Arnoud Kastelijns van hotel café 't Zonneke in Oosterhout. Dat is echt een verzamelplaats geworden voor de fans.” Muziekprogramma’s zoals die van de TROS, zijn volgens Vinzzent erg belangrijk. “Daar krijg je echt de kans om je te laten zien. Er zijn zoveel mensen die van het Nederlandse lied houden. Het leeft echt op dit moment. In Duitsland zie je dat al veel langer. Daar is zo’n beetje tachtig procent van de muziek gewoon in het Duits gezongen.”

Vinzzent leeft momenteel zijn droom. “Muziek is echt mijn lust en leven. Zingen is mijn passie. Dit wil ik heel graag blijven doen. Natuurlijk heeft het ook een keerzijde. Het ‘s avonds laat optreden en ‘s nachts thuiskomen, is wel eens zwaar, maar je hoort me niet klagen. Ik doe dit ontzettend graag. Het publiek houdt me scherp. Je moet blijven presteren, want ik doe dit ook voor hen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten