maandag 6 augustus 2007

Yves Larock: van (slechte) voetballer tot house dj

Yves Larock: Rise up (8) *** hoogste eersteweeks ***

Twee jaar geleden deed Yves Larock al een poging een hit te scoren met ‘Zookey Lift your leg up’, featuring Roland Richards, waarmee hij niet verder kwam dan #36. Dit keer gaat het hem voor de wind, want ‘Rise up’ knalt op #8 binnen, en dat zal zeker niet de eindnotering zijn. En daarmee komt zijn grootste droom uit: niet als eendagsvlieg de hitgeschiedenis in te gaan. Yves: ‘Iedereen kent mij van mijn hit ‘Zookey’, maar ik haat het als mensen mij als ééndagsvlieg betitelen. Mijn grote droom is dan om te laten zien dat ik meer dan dat ben en dus meer hits kan produceren. Daarnaast wil ik ook nog graag samenwerken met veel mensen uit de industrie, ik heb geen specifieke voorkeur, ik sta open voor alles en iedereen. Door samen te werken met verschillende artiesten kan je je horizon verbreden en jezelf verder ontwikkelen en dat is heel belangrijk voor mij.’ Van Yves Larock gaan we dus zeker meer horen. Maar wie is hij eigenlijk?

Yves Larock werd in 1977 geboren in het Zwitserse Neuchâtel als Yves Cheminade. Het was helemaal niet vanzelfsprekend dat hij in de muziek zou belanden, want als zovele jongens van zijn leeftijd, wilde hij voetballer worden. Maar net als veel van zijn leeftijdgenoten was hij daar niet goed genoeg voor. Het voetballen was echter snel vergeten toen hij op zijn dertiende de hiphop ontdekte, en daar actief in werd.

Hij had helemaal niets met house, maar dat veranderde zo’n zes jaar geleden. Via een goede vriend, een house dj, leerde hij de kneepjes van het produceren van houseplaten, en nu kan hij er niet meer zonder. Zijn grote doorbraak kwam met Zookey’. ‘De eerste keer dat ik de crowd helemaal los zag gaan op mijn muziek was geweldig, zoiets draag je de rest van je leven bij je! Heel af en toe ga ik toch weer terug naar mijn verleden en doe ik weer wat productiewerk in de hip hop scène, maar dat is wel lastig als je uit Zwitserland komt. En als ik nu heel eerlijk ben, mijn hart ligt op dit moment toch meet bij house.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten