maandag 29 oktober 2007

Dode Hazes gaat naar België

André Hazes & André Hazes jr.: Bedankt mijn vriend (1) *** tweede week op #1 ***

Dankzij een goede singleverkoop in de platenzaken blijven vader en zoon Hazes op #1 staan met ‘Bedankt mijn vriend’. In de Download Top 50 staat de track slechts op #5 genoteerd, maar de singleverkopen zijn dusdanig hoog dat de Hazessen in de Single Top 100 alsnog met de hoogste eer gaan strijken. De bestverkochte download is die van Bløf, op een procentje gevolgd door Samim en René Froger, met Fergie op 10% achterstand. De Hazessen volgen daarna met 77%.

De Megaman beschuldigde Drétje junior in een eerdere Megaman-aflevering van vals zingen, maar komt nu op zijn mening terug. De Megaman heeft het plaatje nog een kritisch beluisterd en komt tot de conclusie dat André jr. niet vals zingt, maar wel een hele rare R heeft.

Het succes van 'de postume Hazes-hits smaakt naar meer. Nou kun je met een Nederlandstalige plaat niet echt een internationale carrière starten, maar in Vlaanderen kun je het natuurlijk altijd proberen. Vandaar dat de vorige Hazes-single, ‘Blijf bij mij’ (samen met Gerard Joling, weet je nog?) nu ook bij onze zuiderburen is uitgebracht. Wordt dit een #1-hit in de Ultratop?

Het is nog maar afwachten of ‘Bedankt mijn vriend’ bij ons volgende week nog wel bovenaan staat, want er is geduchte concurrentie op komst. De 17-jarige Maaike Jansen uit Raalte won afgelopen zaterdag de tv-talentenjacht ‘So you wanna be a popstar’ en haar singletje ‘Don’t look for me’ is al te koop; maar ook de nieuwe single van Jan – ik hou m’n mond dicht – Smit ligt al in de winkels…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten