maandag 26 november 2007

James Blunt houdt niet van schaamteloze vragen

James Blunt: Same mistake (85)

Geen hoge binnenkomst voor ‘Same mistake’ van James Blunt op #85. Maar vergeet niet dat zijn eerste drie singles ook vrij laag binnenkwamen, allen onder de #60, en twee daarvan haalden een vette top 10-notering. Alleen ‘Wisemen’ kwam niet verder dan #17. Vervolgens verscheen ‘1973’ als voorloper van het derde album
‘All the lost souls’, en dat knalde vanuit het niets op #9 binnen. ‘Same mistake’ is al een bekend nummer, en dan kan het wel enige steun gebruiken. Die kreeg James van Radio 2, die ‘Same mistake’ een week geleden tot Paradeplaat uitriep. De download kwam deze week uit en zorgde voor de rest.

“Muziek is het mooiste communicatiemiddel, dat sexe, ras en religie overstijgt”, liet James Blunt pas geleden weten toen hij in ons land was voor tv-programma’s en het doen van interviews. Hij was blij in Nederland te zijn, waar hij eindelijk over muziek kan praten, en geen schaamteloze vragen hoeft te beantwoorden over zijn veronderstelde vrijerij met sterren als Pamela Anderson en Paris Hilton op feestjes in zijn huis op Ibiza. James verkocht 11 miljoen albums, dus hij hoeft zich helemaal niet meer druk te maken over muziek. Maar: “Ik wil met mijn opvolger mijn passie voor muziek bewijzen. Die astronomische verkopen hoeven helemaal niet. Als maar genoeg mensen mij zó de moeite waard vinden dat ik op tournee kan, want daar ligt mijn hart.” Die tournee komt er en brengt hem op 17 maart naar Ahoy in Rotterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten