maandag 5 november 2007

Mika brengt ode aan stevige dames

Mika: Big girl (you are beautiful) (10)

Komende zondag, 11 november, is een dag waarnaar veel mensen al reikhalzend uitkijken. Die avond treedt Mika namelijk op in de Music Hall in Amsterdam. ‘Big girl (you are beautiful)’ is Mika’s derde hit in Nederland; ‘Grace Kelly’ stond in maart dit jaar op #4 en ‘Relax, take it easy’ kwam in augustus en september zelfs vier weken tot #1.

Mika weet nog precies hoe zijn nieuwe single top stand is gekomen: “Toen ik in het vliegtuig naar L.A zat en niet kon slapen – ik haat vliegen – keek ik naar een Victoria Wood-documentaire op Channel 4. Het ging over dikke mensen in Amerika en Victoria bezocht een club genaamd ‘The Butterfly lounge’, een club voor grotere dames om uit te gaan. Het blijkt dat dunne dames niet naar binnen mogen. Ik vond de grote dames ge-wel-dig en vond dat ze hun eigen ‘strijdlied’ nodig hadden! Toen heb ik het geluid uitgezet en ben ik begonnen met schrijven”. De stevige dames zijn te zien in de clip, die op 19 mei is opgenomen in Croydon high street en Surrey street market in Londen.

Mika heeft het nummer ook opgenomen als promo voor het tweede seizoen van de Amerikaanse komische serie ‘Ugly Betty’, maar dan met aangepaste tekst; het refrein luidt dan: ‘Betty, you are beautiful’.

In Engeland lopen ze al een paar singles voor op ons; daar staat ‘Happy ending’ al een aantal weken in de lijst; het heeft daar al een top 10-notering achter de rug. Ook de albumnummers ‘Lollipop’ en ‘Love today’ zijn daar al hits geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten