zondag 2 maart 2008

Uitstapje Kristel redding voor K3?

K3: Je mama ziet je graag (73)

In 2002 zongen Karen, Kristel en Kathleen, K3 dus, over ‘Papapa’, dat niet verder kwam dan #34. Zes jaar later is er ook een plaatje over mama. Met ‘Je mama ziet je graag’ hun 21ste notering, willen de drie nu de moeders in de bloemetjes zetten. Karen: “Mijn mama is mijn God, mijn vriendin, mijn alles,en dat is ze al van kleins af aan. Als tiener was ik nogal een rebel,en toen kon ik minder snel toegeven dat ik haar zo graag zag. Maar nu kom ik er rond voor uit: ik bel mijn moeder elke dag, al is het maar om haar de stomste dingen te vertellen”. Zelf wil ze drie kinderen. Volgens Kristel lijkt ze op haar moeder. “Ik was dertien toen mijn ouders uit elkaar gingen en ik heb zelf beslist om bij mijn papa te blijven wonen. Mijn mama en ik hebben elkaar een tijdje moeten missen. Maar sinds ik zelf mijn kindjes heb, is onze band weer heel hecht geworden. Ze heeft haar job opgegeven om mij een handje te helpen en sindsdien hebben we heel wat gesprekken in gehaald die we eigenlijk moesten hebben toen ik 16 of 17 was.” En Kathleen zegt over haar moeder: “Mijn mama is een voorbeeld voor alle andere mama’s! Ze is niet alleen mijn moeder, maar ook mijn beste vriendin. Ze weet alles over mij. De jongenszaken bespreek ik met Karen en Kristel. Maar met de rest kan ik altijd bij mijn moeder terecht.”

Kristel, het geweten van K3

Vorig jaar bestond K3 tien jaar en verscheen het achtste album ‘Kusjes’. Sinds de start in 1998 zijn er zo’n 3,5 miljoen albums van hen verkocht. Ze maakten drie films en hebben hun eigen tv-show ‘De wereld van K3’. En daarnaast hebben ze ook nog meer dan 1000 optredens gegeven. Kortom, het is dat ze elkaar graag zien, want anders hadden ze er al lang de brui aangegeven! Toch zijn er grenzen aan de loyaliteit. Kristel: “We begonnen met 350 shows per jaar. Dat is me in de loop der jaren wel gaan opbreken. Dan vertrokken we met de bus en dacht ik: nee hè, niet wéér naast die blonde. Gelukkig hadden de andere twee daar ook last van. Toen hebben we de producent gevraagd: mag het ietsje minder druk worden? Dat verzoek is ingewilligd. Als we nu kibbelen, blijft het binnen de perken. Wat zal ik me druk maken, denk ik dan. Straks ben ik weer fijn thuis bij de kinderen.’’Kristel heeft dan ook nog het geluk dat ze momenteel de rol speelt van Nina Ballerina, het geweten van Pinokkio, in de gelijknamige kindermusical die tot eind april door het land toert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten