maandag 19 mei 2008

Yves LaRock haalt Jaba voor het voetlicht

Yves LaRock feat. Jaba: By your side (25)

Ha, daar hebben we de Zwitser Yves Cheminade weer, die mislukte als voetballer (de wil was er, maar het talent ontbrak), maar via de hiphop gelukkig werd in de housemuziek onder de naam Yves LaRock. In 2005 scoorde hij een hit met ‘Zookey Lift your leg up’, featuring Roland Richards (#36). Toen was hij nog bang als eendagsvlieg de hitgeschiedenis in te gaan. “Iedereen kent mij van mijn hit ‘Zookey’, maar ik haat het als mensen mij als ééndagsvlieg betitelen. Mijn grote droom is dan om te laten zien dat ik meer dan dat ben en dus meer hits kan produceren. Daarnaast wil ik ook nog graag samenwerken met veel mensen uit de industrie, ik heb geen specifieke voorkeur, ik sta open voor alles en iedereen. Door samen te werken met verschillende artiesten kan je je horizon verbreden en jezelf verder ontwikkelen en dat is heel belangrijk voor mij.” Dat veranderde met ‘Rise up’ dat in augustus 2007 tot #5 kwam. Als de zomer een beetje wil vlotten, zou ook ‘By your side’ tot grote hoogte kunnen komen. Op deze track wordt Yves bijgestaan door Jaba, oftewel Jaba Gawan Seiler. Hij heeft meegeschreven aan ‘Rise up’, waarop hij ook te horen is. Dit keer krijgt hij terecht een credit voor ‘By your side’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten