zondag 8 juni 2008

Wim Florack heeft geen wiskunde nodig

Wim Florack: Wat een geluk dat ik een engel ben (87)

Na Deluxious feat. Gfreaxx met Fixx op #39, is Wim Florack de derde jeugdige debutant deze week. Allen zijn niet ouder dan achttien jaar. Wim is geboren in 1990 in Oosterhout, en wist vroeger al wat hij wilde worden: “zanger en daarvoor hoef ik geen wiskunde te kennen!”, zei Wim tegen zijn juf als ie wat voor zich heen zat te dromen. Hij begon als snel aan zijn droom te werken en formeerde met drie vriendjes het bandje Starlight team. De band was te boeken voor feesten en partijen, hetgeen ten koste ging van school. Waarop zijn ouders besloten dat hij deze eerst moest afmaken.

Op zijn zestiende regelde hij op de Tilburgse kermis een deal om een single met clip op te nemen: ‘Angelina’. Als tegenprestatie moest Wim diverse klusjes doen op de kermis. Dat had hij daar wel voor over want het zingen is zijn lust en zijn leven. “Ik geniet ervan als ik de mensen aan ‘t meezingen en dansen krijg, daarom zing ik graag nummers met veel temperament.” Aldus Wim die met ‘Wat een geluk dat ik een engel ben’ zijn eerste notering scoort. Wim heeft zelf de Nederlandstalige tekst geschreven op ‘Du bist eine Sünde wert’ van de Oostenrijkse zanger Marc Pircher van zijn gelijknamige album uit begin 2007.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten