dinsdag 23 september 2008

Frans & Marianne pakken de draad weer op

Frans Bauer & Marianne Weber: Als ik met jou op wolken zweef (12)

Elf jaar geleden, in 1997, boekten Frans Bauer en Marianne Weber het ene succes na het andere, waaronder de #1-single ‘De regenboog’ en het #1-album ‘Het duetalbum’. Daarna namen ze in 2000 nog het album ‘Wat ik zou willen’ op, waarvan de nummers grotendeels afzonderlijk van elkaar zijn ingezongen. Frans had inmiddels zoveel succes in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, dat de twee elkaar uit het oog verloren.

Tot vorig jaar toen Marianne te gast was in zijn kerstshow. De reacties van het publiek waren lovend en het idee ontstond om de samenwerking weer nieuw leven in te blazen. En hoe doe je dat in deze tijd? Met een reality soap, elke vrijdagavond bij de TROS en inmiddels omarmd door een miljoenen publiek! De soap is gekoppeld aan een concertreeks in Ahoy in Rotterdam (6,7 en 8 december) én een nieuwe cd van de twee getiteld ‘Frans en Marianne’ (release 17 oktober). Een album dat volgens Frans, ‘het verpletterendste is wat we ooit hebben gedaan; het is zo eigentijds, maar ook zo weer Frans en Marianne, dat je er eigenlijk gewoon bang van wordt als je het hoort.”

Frans gaat op herhaling

‘Als ik met jou op wolken zweef’, is daarvan de eerste single. Voor Marianne is het haar 22ste , voor Frans al zijn 42ste notering. Het nummer nam hij zelf al op in 2005 voor zijn album ‘Om van te dromen’ en toen heette het ‘Als ik op wolken zweef’, in tegenstelling tot nu ‘Als ik met jou op wolken zweef’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten