maandag 13 oktober 2008

Meeuwis scoort hit met concertafsluiter

Guus Meeuwis: Ik wil nog niet naar huis (10)

De concertgangers kennen ‘Ik wil nog niet naar huis’, de nieuwe single van Guus Meeuwis, al als slotlied van zijn concertenreeks ‘Groots met een zachte G’. Daar werd het nummer al goed onthaald door de fans, die het zelfs al snel moeiteloos meezongen. Het nummer is tevens de voorloper op het nieuwe album van Guus, dat een week na de single zal verschijnen.

‘Ik wil nog niet naar huis’ is de eerste hit voor Meeuwis dit jaar en levert hem zijn negende top 10-hit op op een totaal van 26 noteringen. Guus begon in 1995 goed met twee #1-noteringen. Tussen zomer 1996 en eind 2004 had hij een mindere periode, waarin hij geen enkele keer de top 10 bereikte; met zijn vijftien hits in dat decennium kwam hij niet verder dan de 15e plek. Maar de een z’n dood bleek de ander z’n brood... de dood van André Hazes leverde Meeuwis zijn derde #1-hit op in 2005: ‘Geef mij je angst’ stond maar liefst acht weken op #1. Daarna bleef het crecendo gaan met Guus, met vorig jaar #1-hits voor ‘Tranen gelachen’ en ‘Proosten’.

Daar komt nu dus een top 10-hit achteraan voor ‘Ik wil nog niet naar huis’. Guus ondersteunt de single met een korte clubtour, die hem brengt in Den Haag, Heerhugowaard, Tilburg, Rijssen en Leeuwarden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten