maandag 12 januari 2009

Mooi wark wil klompen voor de vrouw

Mooi wark: We goan noar huus (35)

‘We goan noar huus’ start op de positie van hun grootste hit tot nu toe: ‘In de blote kont’, dat in de uitvoering van de Lawineboys & Mooi wark feat. DJ Roy een jaar geleden tot #35 kwam. Dit nummer is zo’n beetje het lijflied van de vele Mooi wark fans, die in groten getale de optredens van hun groep bezoeken. Niet minder dan 29% van de fans gaat zelfs ieder weekend naar één van de optredens van de groep! En juist van dat lijflied wil bassist William Bossong af.

de klompen aan

William: “We willen elk jaar een nieuwe plaat maken, want we willen ons wel blijven vernieuwen. Iedereen zingt nu al tijden ‘In de blote kont’, maar er moeten ook nieuwe liedjes komen. En daarbij houden we zeker rekening met wat wel of niet kan. Kijk, een liedje over bier drinken en feestvieren is prima, maar je moet niet gaan zingen dat een vrouw alleen maar goed is voor de seks. Als je zingt dat een meid niet de broek, maar de klompen aan heeft, dan kwets je niemand. Dan is het lachen en doen de meiden zelf ook mee. Wij zeggen altijd: een tent vol mooie vrouwen is ook een tent vol kerels!”

Die fans zullen zeker aanwezig zijn bij de aftrap van de nieuwe tour op 7 februari in zaal Bergsma in Oosterend. ‘In de blote kont’ zal dan zeker voorbij komen, maar ook ‘We goan noar huus’, hun zevende notering, waarvan ze in november een akoestische versie brachten voor TV-Noord.

zinloos besteld bier
En je zou het niet direct verwachten van een band waarbij tijdens de optredens het gerstenat rijkelijk vloeit. Maar samen met de Band zonder banaan en Jovink en de Voederbietels, zijn ze het gegooi met bier tijdens de optredens spuugzat en voeren vanaf februari keihard actie onder het motto: Zinloos besteld. Volgens de bands lijdt het biergooien tot schade aan licht- en geluidsapparatuur en blijven mensen die niet van een bierdouche gediend zijn weg van de optredens. Het betreft een publiek vriendelijk actie. Met onder andere flyers en borden bij de optredens zal aandacht gevraagd worden voor de actie. De leus luidt: ‘Ik ben top, want ik drink hem op’. Daarnaast zal een speciale website worden gelanceerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten