zondag 15 februari 2009

Een bloemetje voor zieke Danny

Danny de Munk: Bloemetje (67)

Danny de Munk zou afgelopen woensdag een optreden geven in een platenzaak in Alkmaar, maar dat ging niet door vanwege ziekte. Ook het optreden in TROS Muziekcafé, afgelopen zaterdag in Amsterdam werd afgezegd. De een zijn … en dus mocht Frans Duijts hem vervangen en zijn single ‘Lieveling’ promoten. Hierdoor mist ‘Bloemetje’ de nieuwste single van Danny de Munk ook enige vertraging op, die afgelopen vrijdag zou uitkomen. Dankzij de download komt het nummer, zijn vijftiende hit, al binnen op #67. ‘Bloemetje’ is niet alleen de derde track op zijn album ‘Hart en ziel’, maar ook de titelsong van de campagne van ‘de Zonnebloem’, waarvan hij al een aantal jaren de ambassadeur is.

ras Amsterdammers

Op 3 en 4 april staat Danny in de Heineken Music Hall in Amsterdam. Één van zijn gasten zal Willeke Alberti zijn. En in 2010 zal Danny te gast zijn in haar grote Carréshow. Willeke: “Hij is de laatst overgeblevene met een snik in zijn stem. Danny doet me heel erg aan mijn vader denken. Danny loopt als mijn vader, hij staat als Willy en met hem zingen voelt dus heel vertrouwd. Bij de duetten doet hij de partijen van mijn vader. Wij zijn alle twee ras Amsterdammers. Ik wilde Danny er gewoon bij hebben. Hij komt binnenkort bij mij thuis om de liedjes uit te zoeken. Hij is de laatste na André Hazes die dit kan. Het levenslied is dankzij hem gered.”

1 opmerking:

  1. Danny bezorgt tegenwoordig ook bloemen:

    http://www.bloemetjevandanny.nl

    BeantwoordenVerwijderen