maandag 13 april 2009

Rob van Zorn kreeg eerste single uitgereikt door André Hazes

Rob Zorn: Alles wat ik vraag (91)

‘Alles wat je wilt’ was in 1992 het laatste hitfeit van Rob Zorn; het nummer kwam tot #61. Zijn grootste hit scoorde Rob een jaar eerder, in 1991, met ‘Meisjes’ dat tot #20 kwam. Zal zijn nieuwe single, ‘Alles wat ik vraag’, dat kunnen evenaren of zelfs overtreffen? ‘Meisjes’ begon destijds op #94, dus nu binnenkomen op #91 hoeft niets te zeggen over een uiteindelijke notering.

Rob Zorn is van 9 november 1965, geboren in Haarlem. Voordat hij de muziek indook, was hij vijf jaar lang leerling pikeur en werkte veel met paarden. In 1986, in het jaar dat hij éénentwintig werd, bracht Rob zijn eerste single uit: ‘Het is voorbij’. Het singletje werd destijds door André Hazes uitgereikt en dat heeft een diepe indruk op hem gemaakt. Toen André in 2004 overleed, was hij een jaar van slag. Daarop schreef Rob het nummer ‘Diep in mijn hart’, dat veel losmaakte bij André Hazes fans. De liefde voor André gaat zelfs zover, dat Rob een tattoo op zijn linker bovenarm heeft met het hoofd van André! Tot op de dag van vandaag wordt hij veel gevraagd om Hazes liedjes te komen zingen. Afgelopen zaterdag, 11 april, nog in België. Dat is dan wellicht de reden dat zijn eigen carrière wat op een lager pitje is komen te staan. Maar daar komt dit jaar verandering in met de single ‘Alles wat ik vraag’, zijn zesde notering. Vanaf half juni komt Rob zelfs naar je toe in het kader van de ‘Alles wat ik vraag – album tour’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten