zondag 3 mei 2009

‘Ga met me mee’ krijgt tweede kans

Edwin: Ga met me mee! (71)

Edwin van der Tolen(Delft, 2 maart 1979), wist al vroeg wat hij later wilde worden: zanger. En omdat te bereiken deed hij mee aan karaokewedstrijden en talentenjachten. Na het winnen van een talentenjacht, kwam hij in contact met de organisator van de ‘Hitkrant Megaparty dance interactive’ show. Via hem mocht hij auditie doen voor Velvet, de eerste Nederlandse boyband, dat een hit scoorde met ‘Weg van jou’ (#72 in 1997).

In 2000 hield Velvet er mee op en ging Edwin alleen verder. Hij belandde bij diverse artiesten op het podium, waaronder Gerard Joling, die hem in 2008 zijn eerste single ‘Dit is het begin’ uitreikte. ‘Ga met me mee’ nam Edwin in 2006 op, bedoeld als leader voor een programma van Talpa. Daar liep het niet zo goed mee af (Talpa TV zond uit tot 15 december 2006). Edwin revancheert zich echter, want ‘Ga met me mee!’ is wat aangepast en wordt in de herkansing alsnog een hit. Daarnaast is er nu ook een clip bijgemaakt.

Velvet weer kompleet Na Jeroen Post, Charly Luske en Robin Zijlstra is Edwin van der Tolen het laatste Velvetlid dat een hit scoort. Jeroen Post deed dat met het project Hoop doet leven ten bate van de slachtoffers van de orkaan ‘Mitch’, met het nummer ‘Hoop doet leven’ (#84 in 1989) en zijn eigen bandjes JPX met ‘Shining star’ (#53 in 2000) en Jetsetterz met ‘Dame un beat’ (#66 in januari 2009). Charly Luske scoorde hits met Boy band: ‘Driving me crazy’ (#15) en ‘If I had you’ (#40), beide in 2001 en als Charly met ‘She’ll take your breath away’ (#40 in 2004). Robin Zijlstra maakte in 2004 deel uit van Idols-2004 dat een hit scoorde met ‘I’ve got the music in me’ (#7 in 2004), en dus tot nu toe de meest succesvolle Velvet-lid is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten