woensdag 15 juli 2009

Damaru bewondert Tupac

Damaru: Mi rowsu (ik heb een tuintje in mijn hart) (12)

In twee weken tijd staat Damaru met ‘Mi rowsu (ik heb een tuintje in mijn hart)’ aan de rand van de top 10. Zonder de Michael Jackson hits, had het nummer al op een achtste plaats gestaan.

Damaru heet volgens de burgerlijke stand van Paramaribo Dino Canterburg, waar hij is geboren op 2 juli 1986. Op zijn dertiende begin hij met rappen, maar zingen ging hem beter af. Een tijdje zong hij bij de groep Lava boys en New Jack boys. De naam Damaru komt van zijn grote held Tupac, wiens tweede naam Amaru was. Dino zette er een D voor en noemde zich vanaf toen Damaru. Hij is zeer populair in Suriname, en brak door met het nummer ‘Fa je tja mi ede gwe’. Eind vorig jaar heeft Damaru het script geschreven voor de film ‘Mi rowsu – the movie’. ‘Mi rowsu’, dat #1 heeft gestaan in Suriname, betekent letterlijk ‘mijn roos’, maar kreeg de subtitel ‘ik heb een tuintje in mijn hart’ mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten