zondag 26 juli 2009

Zuid-Afrikaanse zanger zorgt dat Vinzzent krijgt wat hij hebben wil

Vinzzent: Alles wat ik hebben wil (35)

‘Alles wat ik hebben wil’ zou wel eens de grootste hit voor Vinzzent (volledige naam: Vincent Johannes Rudolf Claasse) kunnen worden. Het nummer, zijn zevende notering, komt binnen op #35 en dat is nog maar drie plaatsen verwijderd van de hoogste notering voor ‘Daddy’s Christmas song’, dat eind december tot #32 kwam. Van zijn andere ‘gewone’ singles kwam ‘Dansé dansé’ in augustus 2008 het hoogst: #45.

weer kassa voor Kurt Darren

Wie? Ach je kent hem wel, Kurt Darren, de Marco Borsato van Zuid-Afrika. ‘Alles wat ik hebben wil’ is namelijk een nummer van hem, alleen heet het dan ‘Daar doer in die donker’, afkomstig van zijn album ‘Voorwaarts mars’ uit 2007. Maar ja, een nummer met zo’n titel slaat natuurlijk helemaal niet aan in ons land. En dus maakte Cees Stolk een Nederlandse vertaling en gaf het de titel ‘Alles wat ik hebben wil’ mee. Eigenlijk is ‘Alles wat ik hebben wil’ al het derde nummer afkomstig van Kurt Darren dat hier een hit werd. Vorig jaar namen de Sunnyboys het nummer ‘Als je mee wilt doen’ op, waarvan de muziek geschreven is door Kurt. Het nummer kwam tot #62. Zelf scoorde Kurt in 2006 een hitje in ons land met het in Zuid-Afrika immens populaire ‘Meissie meissie’; bij ons stond het een weekje op #100. Daarnaast hoorde ook Jan Smit dat er muziek zit in de nummers van Kurt. Want Jan gebruikte Kurt zijn muziek voor het nummer ‘Sta op (en dans met mij)’ op zijn album ‘JanSmit.com’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten