dinsdag 18 augustus 2009

Cascada komt met een nieuw geluid

Cascada: Evacuate the dancefloor (99)

Met ‘Evacuate the dancefloor’ slaat het Duitse Cascada een andere muzikale weg in. Zelf zegt zangeres Natalie Horler daarover: “Alles wat we de laatste jaren hebben geleerd, zit in het nummer. We gaan een stapje verder dan je van ons (Cascada bestaat naast Natalie uit de producers DJ Manian en Yanou), gewend bent. Het is verfrissend en leuk. Ik hou van R&B en wist dat er soul in mijn stem zit, maar heb het tot nu toe niet echt kunnen gebruiken. ‘Evacuate the dancefloor’ is voor mij dan ook een uitdaging om te zingen”. En het blijkt geen slechte zet te zijn, want begin juli kwam het nummer vanuit het niets binnen op de eerste plaats van de Britse hitparade. Het nummer, de 1100ste #1 daar, bleef ruim 5.000 exemplaren voor op ‘Man in the mirror’ van Michael Jackson. Daarnaast bereikte ‘Evacuate the dancefloor’ de tweede plaats in Ierland en Nieuw-Zeeland. In eigen, Duitsland, kwam het niet verder dan de vijfde plaats.

Lady Gaga kloon

Toch is niet iedereen blij met de nieuwe sound van Casacada. Ze worden al een kloon genoemd van Lady Gaga. Natalie: “Dit nummer hebben we ruim een jaar geschreven, dus voordat iemand van Lady Gaga had gehoord! Bovendien heb ik gehoord dat ze (Lady Gaga) geïnspireerd is door onze muziek. Als het waar is, dan zou ik dat fantastisch vinden!” ‘Evacuate the dancefloor’, hun zevende hit, is de eerste single van het gelijknamige derde album dat onlangs verscheen. Daarop staan in tegenstelling tot hun voorgaande albums, geen covers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten