dinsdag 18 augustus 2009

Damaru en Jan Smit scoren dé zomerhit van 2009

Damaru: Mi rowsu (ik heb een tuintje in mijn hart) / Damaru & Jan Smit: Mi rowsu (tuintje in mijn hart) (1) *** derde week op #1 ***

‘Mi rowsu (tuintje in mijn hart)’ van Damaru & Jan Smit blijft met een gigantisch overwicht van 72% op de #2, ‘Lippen op de mijne’ van Nick & Simon, voor de derde week op #1 staan. Met zijn tien #1-hits heeft Jan er nu precies dertig weken opzitten en staat daarmee op de tweede plaats na Marco Borsato met vijftig weken op #1!

Voor Damaru is het deze week dubbel feest. Twee jaar geleden bereikte zijn eigen versie van ‘Mi rowsu (tuintje in mijn hart)’ de eerste plaats in Suriname. Deze week staat hij daar weer, maar dan samen met Jan Smit en de nieuwe versie. Aanstaande woensdag zitten de twee in Italië voor opnames van ‘De zomer voorbij’. 3FM dj Giel Beelen, die de twee bij elkaar bracht, zendt die ochtend daar vandaan zijn programma ‘Giel’ uit. Wellicht dat hij de twee dan een gouden cd-single kan overhandigen voor de verkoop van meer dan 25.000 exemplaren, want die kant gaat het wel op. Het nummer komt in ieder geval te staan op Damaru’s album, waar hij druk meedoende is. Waarschijnlijk komen daar nog meer duetten op te staan, Kempi, 3j’s en Nick & Simon staan hoog op zijn verlanglijst! Dat wordt nog druk voor Jan & Damaru, want drie dagen later, op zaterdag 22 augustus, staan de twee in Almere om op te treden op het Zand festival, waar ook nog Bløf, VanVelzen, Acda en De Munnik en de 3J’s zullen optreden. Jan heeft Damaru daarvoor speciaal gevraagd, die zich enorm vereerd voelde met deze uitnodiging. Damaru: “Ik heb nog nooit voor zo veel mensen gezongen in Nederland. Het zomerse karakter van Zand past goed bij het nummer en Suriname. We gaan zeker feesten!”

Zomerhit

Aanstaande donderdag worden de hoogste temperaturen van deze zomer verwacht: 34 graden en gemiddeld 30 graden. En bij een zomer hoort een zomerhit. Elk jaar kan daarop gestemd worden, wat de Zomerse 50 oplevert, die op zo’n 150 radiostations in Nederland en België wordt uitgezonden. De afgelopen drie jaar stond Juanes bovenaan met ‘La camisa negra’. Maar dit jaar staat hij in zijn (zwarte) hemd’, want ‘Mi rowsu (tuintje in mijn hart)’ van Damaru & Jan Smit knalt binnen op de eerste plaats. O ja, na donderdag wordt het weer, zoals we in Nederland gewend zijn, minder.

Maar dat geldt niet voor ‘Mi rowsu (tuintje in mijn hart)’. Aangezien pas aanstaande vrijdag de speciale editie uitkomt van ‘Lippen op de mijne’ van Nick & Simon, zal ‘Mi rowsu (tuintje in mijn hart)’ ook volgende week nog op #1 staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten