maandag 10 augustus 2009

Shakira luistert meer naar zichzelf

Skakira: She wolf (53)

Twee jaar geleden scoorde Shakira haar voorlaatste hit met ‘Beautiful liar’, een duet met Beyoncé, dat haar een derde #1-hit opleverde. ‘She wolf’ is haar twaalfde notering, en laat een heel andere Shakira horen dan we gewend zijn van haar elf vorige hits. ‘She wolf’ is de voorloper van haar derde Engelstalige album dat op 3 oktober verschijnt. Aan het album, opgenomen in Miami, Vancouver (Canada), Los Angeles, Californië en Londen, is onder anderen meegewerkt door RedOne, Pharell Williams en Wyclef Jean. Naast de Engelstalige versie komt er ook een Spaanstalige versie van, getiteld ‘Loba’.

andere Shakira

Over het totstandkomen van ‘She wolf’ zegt Shakira: “Ik had er net een slechte dag opzitten in de studio. Opeens kreeg ik inspiratie en heb het nummer in tien minuten in een hoekje van de kamer geschreven. Het beeld van ‘de wolf’ kwam in een keer bij me op en voor ik het wist maakte ik zelf wolfgeluiden. Volgens mij heeft ‘She wolf’ alles te maken met hoe ik me voel. Ik voel me veel vrijer als vrouw, ben me meer bewust van mijn eigen verlangens en ik luister veel meer naar mezelf dan voorheen.” Volgens Shakira, die op 2 februari 1977 geboren is als Shakira Isabel Mebarak Ripoll in Barranquilla in Colombia, gaat ‘She wolf’ over de meer dierlijke, primitieve kant van de mens. Als je dat begrijpt dan kan je afstand nemen van het gedrag van ‘She wolf’, bij tijd en wijlen je andere ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten