zondag 27 september 2009

Jan Smit boekt record en helpt Marco Borsato

Damaru & Jan Smit: Mi rowsu (tuintje in mijn hart) (1) *** zevende week op #1 ***

De afgelopen week ging alle media-aandacht naar het faillissement van The Entertainment Group (TEG), waarvan Marco Borsato groot aandeelhouder was. Dus het record dat Jan Smit deze week scoort door voor de zevende week op #1 te staan met ‘Mi rowsu (tuintje in mijn hart)’, samen met Damaru, is velen ontgaan. Maar het is Jan dan toch gelukt, ook al had hij daar drie sessies voor nodig: 4, 1, 2 weken. Daarmee is Jan eindelijk verlost van de zes weken voor ‘Als de morgen is gekomen’ uit 2006. Dus nu op naar een nieuw record Jan!

Toch is er een link tussen Jan Smit en Marco Borsato. Want Jan is één van de vrienden die zal optreden tijdens de ‘Borsato & Friends’ concerten op 20 en 21 oktober in het Gelredome in Arnhem. Met de concerten wil Marco de twee Symphonica in Rosso concerten van Diana Ross redden. En dat is gelukt, want de kaarten waren afgelopen zaterdag binnen twee en een half uur uitverkocht. Als de boekingssite er niet had uitgelegen, was dat nog veel sneller geweest.

Marco reageerde op de kaartenverkoop met: “Ik voel me ongelofelijk gesterkt door het publiek dat zich zo massaal achter me heeft geschaard. De manier waarop deze concerten zijn ontstaan is uniek te noemen, de samenstelling van de optredende artiesten heel bijzonder. Dat de beide avonden in het door mij zo geliefde Gelredome al in zo’n korte tijd zijn uitverkocht, geeft me nog meer inspiratie om samen met mijn vrienden een muziekspektakel neer te zetten dat zijn gelijke nog niet heeft gevonden!”

vrienden

En wie zijn die vrienden dan wel? De lijst is nog niet definitief en ook is nog niet bekend wie op welke dag optreedt. Maar de volgende artiesten behoren al zeker tot zijn ‘Friends’: Paul de Leeuw (was de eerste die Marco belde), Guus Meeuwis (werd door Marco gebeld), Do (zal ‘Voorbij’ zingen in duet met Marco en hoopt op een nummer van haar nieuwste cd), Yes-R (Ali B. is verhinderd, maar zou anders wel ‘100 keer gratis hebben opgetreden en stuurt nu zijn neefje), Alain Clark, VanVelzen, Edwin Evers, Trijntje Oosterhuis, Jan Smit en sinds afgelopen zaterdag ook Rob de Nijs. Grote afwezige is Ilse DeLange die ook één van de artiesten is die onder TEG viel. De reden is niet dat ze niet wil, maar dat ze niet kan. Ze is net als Ali B. verhinderd en draagt Marco een zeer warm hart toe en wenst hem alle sterkte in deze moeilijke periode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten