zondag 1 augustus 2010

Ilse Delange slaat andere weg in

Ilse DeLange: Next to me (4) *** hoogste eersteweeks ***

Aan het begin van de week leek het er even op dat ‘Next to me’ van Ilse DeLange wel eens de nieuwe #1 zou kunnen worden. Op basis van twee dagen kwam het binnen op een derde plaats, met slechts een derde verschil op de #1, ‘We no speak Americano’ van Yolanda be cool feat. Dcup. Maar hoe verder de week vorderde, bleek al snel dat die #1 er (nog) niet inzit. Uiteindelijk moet Ilse genoegen nemen met een vierde plek en daar was ze, getuige een tweet om kwart voor vier in de ochtend vanuit Nashville, heel blij mee: “oh yeah!!!!! thanks for the support!!”

knaller

Het is de tweede keer dat Ilse vanuit het niets de top 10 binnenknalt. De eerste keer was met ‘Before you let me go’ dat gekoppeld was aan ‘Rain down on me (Tiësto remix)’ van Kane, dat op 12 juli 2003 binnenkwam op de derde plaats. ‘Before you let me go’ was echter geen eigen nummer, maar werd geschreven door Dennis van Leeuwen van Kane. ‘Next to me’ schreef Ilse wel zelf, samen met Nate Campany en Macho Psycho, dezelfde mensen met wie ze ‘So incredible’, haar #1-hit schreef. Dus wie weet!

Volgens Ilse is ‘Next to me’, haar negentiende notering, een overgangsnummer tussen haar vorige en nieuwe album. Dat betekent dus dat ze op haar nieuwe album een andere weg inslaat. Tevens is het nummer een link naar haar eerste album, ‘World of hurt’ uit 1998, dat ook werd opgenomen in Nashville.

geen volledig album

Het nieuwe album, dat ook ‘Next to me’ heet, zal vanaf 27 augustus te koop zijn. Het is geen volwaardig album, want er staan slechts acht nummers op. Dat is echter bewust gedaan, want dan kan ze in korte tijd weer met een (mini) album komen en hoeven we niet weer twee jaar te wachten, zoals met ‘Incredible’. Bovendien heeft ze dan de gelegenheid om (nog) een keer van stijl te veranderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten