vrijdag 11 maart 2011

De terugkeer van Sara Bareilles

Sara Bareilles: King of anything (87)

Drie jaar terug zagen we haar voor het eerst en voor het laatst, maar gelukkig, ze is er weer: Sara Bareilles. In 2008 scoorde ze een flinke hit met ‘Love song’ (#17), maar daarna bleef het stil rond deze inmiddels 31-jarige zangeres uit Eureka, Californië. Deze week komt ze terug met ‘King of anything’.

Het nummer is al een half jaartje oud, maar heeft even de tijd genomen om de oceaan over te steken. In de Billboard Hot 100 klom het nummer tot #32 en er zijn ruim een miljoen downloads van verkocht. Volgens Sara zelf is het een “Fuck you-song. Ik heb meer ongevraagd advies gehad in m’n leven dan goed voor me is. Ik had het nodig om die frustratie om te zetten in muziek, en dan nog het liefst in een nummer dat helemaal niet zo boos klinkt. Zoiets was mijn vorige hit ‘Love song’ ook eigenlijk. Blijkbaar heb ik nogal de tijd nodig om over zaken heen te kunnen stappen.”

‘King of anything’ is de eerste single van Sara’s nieuwe album, ‘Kaleidoscope heart’. Dat album heeft in Amerika al de bovenste plek weten te bereiken; de verkoopteller staat daar op ruim een kwart miljoen. Daar zijn ze ook al een single verder trouwens. ‘Uncharted’ is daar inmiddels ook uitgebracht, maar helaas maakt dat nummer z’n naam waar…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten