vrijdag 11 maart 2011

Dries droomt van nieuwe #1

Dries Roelvink: Laat mij niet los (53)

Dries Roelvink heeft de smaak te pakken. De zanger van de vrolijke kroegliedjes scoorde afgelopen zomer via een twitter-actie zijn eerste nummer 1-hit met ‘Alleen door jou’ en waagt zich nu aan de ballad ‘Laat mij niet los’. De 52-jarige volkszanger wil alle zeilen bijzetten om die prestatie te herhalen met zijn nieuwe single. “Je hoopt op een tweede nummer een-hit. Dat is misschien een beetje veel gevraagd, maar het zou leuk zijn.” Roelvink heeft met ‘Laat mij niet los’ voor het eerst een lied uitgebracht dat over zijn eigen leven gaat.

Dries zou verder graag nog eens het theater in willen. “Ik heb wel eens in CarrĂ© gestaan en het Concertgebouw, het lijkt me leuk om zoiets nog eens te doen”, legt de zanger uit. Voor de rest is hij naar eigen zeggen ‘helemaal happy’. “We zijn pas verhuisd naar de P.C. Hooftstraat en dat voelt goed. Het is een straat naar mijn hart. Ik zit precies op de goede plek daar.”

De tekst en muziek van ‘Laat mij niet los’ zijn van Bram Koning, die ook al verantwoordelijk was voor zijn eerste nummer 1 hit van afgelopen augustus. Wellicht weer een gouden koppel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten