woensdag 15 juni 2011

Gordon brengt eerbetoon aan zijn moeder

Los Angeles, the voices: Mijn laatste lied voor jou (19)

Op 11 oktober 2010, twee dagen nadat ‘Blijf veilig bij mij’ van Los Angeles, the voices de vierde en laatste week inging, overleed op 79-jarige leeftijd, Marie Heuckeroth, moeder van Cornelis Willem (Gordon) Heuckeroth. Direct daarop werden de activiteiten van de groep stilgelegd, zodat Gordon de tijd kreeg het verdriet te verwerken. Zijn moeder was een grote steun voor hem en haar overlijden heeft hem zeer aangegrepen.

Om dit verlies te verwerken, schreef hij het nummer ‘Mijn laatste lied voor jou’, dat hij voor de eerste keer zong tijdens de concerten van de Toppers in de Amsterdam ArenA. Gordon: “Het was het minste wat ik kon doen voor haar en ik denk dat mensen die oprechte emotie ook hebben gevoeld. Mijn moeder zou glimmen van trots als zij dit allemaal had meegemaakt.” Het nummer was bedoeld voor ‘Because we believe’, het tweede album van de groep, dat eind oktober wordt uitgebracht. Maar vanwege de vele reacties is de release vervroegd. De opbrengst gaat naar de Hartstichting, voor onderzoek naar hart en vaatziekten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten