zondag 3 juli 2011

Britt Dekker praat plaatje vol

Britt: F*cking vet!!! (11)

“Ik dacht eerst toen ik gebeld werd door de platenmaatschappij: 'Wat is dit nou?' Ik kan helemaal niet zingen. En dan mag ik een plaat opnemen, hoe cool is dat! Ik dacht doen, want zo'n kans krijg je nooit meer. Maar ik dacht wel 'Hoe moet dat nou?' Toen ik hoorde wat voor liedje het was, meer met praten, dacht ik: 'Dat kan ik wel”, aldus Britt Dekker (Culemborg, 24 februari 1993, en tegenwoordig wonend in Purmerend). Het blijkt dat het weinigen mensen uitmaakt, want haar single ‘F*cking vet!!!’ komt binnen op de elfde plaats. Het nummer is de Nederlandstalige versie van ‘Loca people (la gente esta muy loka)’ van Sak Noel, de nieuwe #1 deze week. Daarop doet de Nederlandse Esthera Sarita mee en daar heeft Britt nog een overeenkomst mee: beide dames zingen niet op het plaatje, maar praten het vol.
Britt was één van de meest opvallende kandidaten in ‘Take me out’, uitgezonden door RTL5 en werd benaderd om aan ‘Meisjes in de jungle’ mee te doen. In het programma, ook uitgezonden door RTL5, moesten tien meisjes vier weken lang proberen te overleven in de jungle van Suriname. Op 26 mei 2011, kwam er na tien uitzendingen aan einde aan het eerste seizoen en was Britt de winnares. Ze mocht een geldprijs van € 30.000 mee naar huis nemen in plaats van het miljoen waarover ze het in ‘F*cking vet!!!’ heeft. Het geld wil ze besteden aan paarden (ze heeft een Welsh pony Riverdance), een roze Ford Ka auto met gouden velgen en ook iets aan het goede doel.

De serie krijgt volgend seizoen een vervolg en daarna is het nieuwe er af. Dat geldt ook voor ‘F*cking vet!!!’, dat, als het een groot succes wordt, wellicht een vervolg krijgt. Deze zomer krijgt ze een eigen programma, ‘De zomer van Britt & Ymke’, waarin ze samen met Ymke Wieringa zomerse evenementen gaat bezoeken. Het programma wordt uitgezonden op internetzender RTLXL. Want zo gaat dat met winnaars, die worden verwezen naar het internet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten