zaterdag 3 september 2011

Rinus Werrens moet tekstschrijver Nederlands leren

Rinus Werrens: Kom toch bij mij (90)

Toch mooi hè: kom je bescheiden op #90, kun je toch zeggen dat dat een verbetering is van je beste positie ooit. Rinus Werrens kwam in april van dit jaar namelijk niet verder dan #92 met zijn debuuthit ‘Kun jij me zeggen’. Dan staat hij nu toch mooi al twee plekken hoger!

Heel aardig is dat niet alleen Daniëlle Mulder, maar ook Rinus Werrens een René Froger-link heeft. Toen Bredanaar Rinus namelijk zijn Eerste Heilige Communie deed (en dat is een hele gebeurtenis in katholiek Nederland) mocht hij samen zingen met zijn idool Froger.

Ten slotte nog even een kleine aanwijzing voor de tekstschrijver van ‘Kom toch bij mij’. Kijk, dat je als componist rijmwoorden ziet die iedereen al van een kilometer afstand ziet aankomen, dat kan de Megaman nog wel billijken. Maar een zin als “Kom toch bij mij m’n liefje laat me nooit meer gaan, want voor een meisje zoals jij wil ik echt voor gaan,” nee, dat is gewoon geen correct Nederlands; daar kunnen we geen voldoende voor geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten