zondag 13 november 2011

Corry Konings doet wat ze leuk vind, ook als anderen dat niet vinden

New kids feat. Corry Konings: Hoeren neuken nooit meer werken (12)

Volgens Corry Konings is ‘Hoeren neuken nooit meer werken’ dat ze opnam met Robbie (= Steffen Haars) van New kids een uitstapje en een grap. Ze snapt dat mensen er raar van opkijken, maar ze maakt zich geen zorgen over haar reputatie. Corry: “De fans weten dat ik altijd dingen doe die ik leuk vind. Ze weten dat ik de Corry Konings blijf die ik ben.”
Hoewel er fans zijn die het prachtig vinden dat ze zelfspot heeft en dat ze zich niet gek moeten laten maken door de negatieve mensen, zijn de reacties op haar website overwegend negatief:
- Onbegrijpelijk hoe je na vele jaren hele mooie liedjes je hebt kunnen verlagen tot het niveau van New Kids en een walgelijk liedje.
- Sorry, ik heb veel respect voor je gehad. Ik hoop maar dat het een heel grote grap is met een look-a-like !
- corry corry,, hoe diep kun je zinken? aandachts te kort? ziellug, echt heel erg jammer!
- Was t geld op Corrie? diep dieper diepst

altijd al fan New kids

Corry is al fan van New kids, sinds de serie op internet is te zien. Toen vorig jaar de film ‘Turbo’ verscheen, wilde ze heel graag naar de première. Dat gegeven vonden Flip van der Kuil en Steffen Haars, regisseurs en schrijvers achter New kids wel grappig. Het eerste contact met Corry werd dan ook al in december 2010 gelegd.

Ze had toen al aangegeven dat, als ze ooit wat voor New kids kon doen, ze dat heel graag wilde doen. Toen begin dit jaar het concept werd bedacht voor ‘Nitro’, de opvolger van ‘Turbo’, was al snel duidelijk wie het themanummer zou moeten zingen: Corry Konings, fan én Brabantse. Volgens Flip van der Kuil ‘paste het perfect in het plaatje’.

Vervolgens werd Corry benaderd of ze het wilde doen. Corry: “Toen voelde ik me zeer vereerd natuurlijk. Ik zei ‘stuur de tekst maar’, want ik wist natuurlijk wel dat er wat aan zou hangen. Toen kreeg ik het binnen en toen schrok ik wel even.” Toch besloot ze om het lied te zingen: “Met carnaval hoor je allemaal liedjes voorbij komen en dan hoor je ook dit lied. Dan loopt iedereen in de polonaise en dan loop ik lekker mee.”

steun

Corry krijgt steun uit onverwacht hoek, van een andere Brabander, Frans Bauer. Hij zegt het nummer wel grappig te vinden, maar vindt dat zijn kinderen het niet mogen horen. Die moeten hun oren dan maar even dichthouden als papa onder de douche staat, want dan zingt hij het namelijk. Over Corry zegt Frans: “Wie is Frans Bauer om wat te zeggen over de stap van Corry. Ik vind het moedig dat ze het gedaan heeft. Ze maakt wel weer wat los.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten