zondag 22 januari 2012

Gers Pardoel vind het een groot compliment dat zijn liedje wordt gecoverd

Gerst: Ik laat je thuis (45)

Ik laat je thuis’ van Gerst wordt nu al bestempeld als de grootste carnavalshit van dit jaar. Het nummer is een parodie op ‘Ik neem je mee’ van Gers Pardoel, die er wel om kan lachen en het een groot compliment vind dat zijn muziek wordt gecoverd door andere muzikanten. Gers ziet het vooral als een bevestiging van een geweldig nummer.
Lange tijd werd er gedacht dat Gers zelf achter ‘Ik laat je thuis’ zat, maar dat is dus niet zo. Wie dat wel is, is vooralsnog een raadsel. Diverse namen doen de ronde, waaronder Carlo Boszhard en Sander Scheurwater alias de Mosselman. Voorlopig houden we het op iemand uit Beneden-Leeuwen in Gelderland, die slimmer is dan het Feestteam. Zij zette een feestmuziekje onder ‘Ik neem je mee’ en zakken van 39 naar #55.

De hype die nu een beetje heerst rond ‘Ik laat je thuis’, heeft nog niet de omvang van ‘Zachte g harde L’ van Jos van Oss (#3 in 2010), waarachter uiteindelijk Jeroen Habraken zich verschool.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten