dinsdag 17 januari 2012

Kwartet coverversies van ‘Ai se eu te pego!’

Gerard Joling: Dan voel je me beter (18)
Jeronimo: I want you baby (59)
Willem Barth: Zeg me (88)


Hadden we vorige week nog maar één cover van ‘Ai se eu te pego! van Michel Teló, ‘Samen vanavond’ door Tom Haver (deze week op #66 van #95). Deze week komen daar maar liefst drie versies bij. Als Jody Bernal niet snel is met zijn versie, ‘Sabada’, dan mist hij nog de boot; het nummer is namelijk nog nergens gesignaleerd.

De hoogste en tot nu toe meest succesvolle cover van ‘Ai se eu te pego!, is van Gerard Joling op #18. Met de kerst verbleef Gerard voor een vakantie op Curaçao, waar hij het nummer heeft opgenomen. Een paar weken daarvoor liet Rudo de Raaff, zijn platenplugger (iemand die zijn plaatjes bij de media onder de aandacht moet brengen) het origineel horen, wat Gerard helemaal te gek vond. Vervolgens heeft zijn vaste producer Tom Peters het nummer ‘Dan voel je me beter’ gemaakt. Peters was ook verantwoordelijk voor de tekst van zijn 50e hit ‘‘Ik hou d’r zo van’, dat een cover was van het zigeunerlied ‘Kel laila kel’ en in 2008 twee weken op #1 stond.

De tweede nieuwe cover deze week is van Jeronimo. Vorig jaar stond hij twee genoteerd met ‘I am no Superman’ feat. Stay-C (#11) en ‘Somebody who loves me’ (#35). Jeronimo komt uit Bonito in Brazilië en is twee maanden na zijn geboorte geadopteerd door de Nederlandse familie van Ballegooien uit Hilversum. Jeronimo is bovenal acteur (onder andere in ‘Timboektoe’), maar zingen doet hij wel heel graag.

Ook zanger Willem Barth heeft een coverversie opgenomen van ‘Ai se eu te pego!, getiteld ‘Zeg me’. Voor Willem, die druk doende is met zijn nieuwe album dat later dit jaar verschijnt, is het nummer even een muzikaal uitstapje. Willem: “Ik twijfelde géén moment toen ik het origineel hoorde en ben meteen met een creatief team aan de slag gegaan om een leuke Nederlandstalige tekst te bedenken op het Braziliaanse thema.” Op zijn nieuwe album, dat geschreven en geproduceerd wordt door Emile Hartkamp en Norus Padidar, zullen meer nummers komen met Zuid-Amerikaans temperament.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten