zaterdag 24 maart 2012

Bertolf zingt voor zijn overleden schoonmoeder

Bertolf: Mary (94)

Afgelopen vrijdag verscheen het derde album van Bertolf Lentink. De eerste single van dat titelloze album is het akoestische liedje ‘Mary’. Het is een nummer gericht aan de overleden moeder van zijn vriendin. Postuum vraagt Bertolf om haar hand. ”Het liedje was voor mij in eerste instantie bedoeld voor privĂ©gebruik; ik vond het genânt om het anderen te laten horen”, zegt Bertolf. Maar door enthousiaste reacties is het nu dus toch op een album verschenen en zelfs als single uitverkoren.

“De moeder van mijn vrouw is een aantal jaren geleden overleden en ik heb haar nooit gekend. Ik was alleen thuis op een avond en keek naar haar foto. En toen kwam dit lied, waar ik haar postuum om haar dochters hand vraag. Muzikaal is het een heel simpel liedje in de stijl van muziek die ik veel in m’n ouderlijk huis hoorde”, aldus Bertolf.

De 31-jarige Zwollenaar heeft al twee top 10-hits op z’n naam staan. Z’n debuutsingle, ‘Another day’, bereikte de tiende plek in januari 2009. In augustus van dat jaar kwam ‘Mr. Light’ zelfs tot #6. Zijn laatste notering stamt van twee jaar terug, toen ‘Two in a million’ tot #21 reikte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten