zondag 26 augustus 2012

Bo Saris lijkt zijn muzikale ik te hebben gevonden

Bo Saris: She’s on fire (94)

Bo-rush (op ‘No sunrise’ van Relax, #20 in 2005) en Bo Saris (nu met ‘She’s on fire’), zijn twee namen waarvan Boris Titulaer (Venlo, 3 oktober 1980) zich bedient. Naast zijn ‘eigen’ Boris, waarmee hij 6 hits scoorde, dat begon in 2004 met de #1-hit ‘When you think of me’, als winnaar van Idols II. Als Bo Saris lijkt Boris zijn muzikale ik te hebben gevonden.

unieke naam

De naam Bo Saris, die hij sinds 2011 gebruikt, is niet toevallig gekozen. Boris: “De naam Boris is zo algemeen. Typ het maar eens in bij Google en je krijgt miljoenen hits. Daarom heb ik besloten mijn artiestennaam te veranderen en te kiezen voor een unieke naam die dicht bij mezelf ligt en die voor de hand ligt. Mijn vrienden en familie noemen mij altijd al Bo en Saris is de meisjesnaam van mijn moeder.”

mannelijke Amy Winehouse

Boris heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij een liefhebber is van (oude) soul. Tijdens Idols deed hij dan ook het nummer ‘What’s going on’ van Marvin Gaye. Diezelfde Gaye is met ‘She’s on fire’ de leverancier van zijn achtste hit. In het buitenland is het nummer zeer enthousiast ontvangen en wordt hij al de mannelijke Amy Winehouse genoemd. We hoeven ons geen zorgen te maken over Boris, want hij is de 27 (de leeftijd waarop een grote groep artiesten is overleden, waaronder Amy), al 4 jaar geleden gepasseerd.

remix

De Britse Maya Janes Coles maakte een 6-minuten durende remix van ‘She’s on fire’, die al zo’n 100.000 keer bekeken is op YouTube. Het is niet uitgesloten dat die versie elders nog een hit oplevert voor Boris, eh Bo Saris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten