zondag 5 augustus 2012

Jeroen van der Boom haalt zijn hit weer uit Zweden

Jeroen van der Boom: Vurig verlangen (22) *** hoogste eersteweeks ***

Op #80 komt ‘Beloofd is beloofd’, de nieuwe single van Lange Frans binnen. Begin dit jaar scoorden de twee een hit met ‘Nieuwe dag’. Deze week zijn ze dus weer even herenigd, al is het op afstand.

‘Vurig verlangen’ van Jeroen van der Boom is na ‘Kom maar op’ (#5 in mei), de tweede single van zijn nieuwe album dat later dit jaar verschijnt. Voor ‘Vurig verlangen’ ging hij dit keer weer over de grens, naar Zweden. Daar woont Daniel Gibson (samen met zijn vrouw Kim-Lian), die al eerder hits schreef voor Jeroen: ‘Één wereld’ (#1 in 2007) en ‘Alles min één’ (#2 in 2009). Gibson schreef samen met Han Kooreneef ‘Vurig verlangen’, dat geproduceerd werd in Zweden.

sexy nummer

In eerste instantie was Jeroen niet zeker of hij het nummer moest uitbrengen. Jeroen: “Ik heb dit nummer denk ik wel drie, vier keer weggelegd en uiteindelijk weer gepakt. Ik wist niet zeker of het nummer wel echt wat voor mij zou zijn. Maar uiteindelijk haalde Han Korenneef me over. Ik wilde dance-invloeden, ik wilde een happy song en ik wilde een sexy nummer. Ik denk dat het nummer dat allemaal bevat.” Vanaf 7 september kun je het Jeroen zelf horen zingen als hij zijn optredens weer hervat. Want, net terug uit Londen, waar hij optrad in het Holland Heineken Huis, is Jeroen op vakantie gegaan. Op 5 en 6 oktober staat hij twee keer in de Heineken Music Hall in Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten