zondag 10 februari 2013

Hou me vast alsnog een hit dankzij Life4you

Ruth Jacott: Hou me vast – live 2013 (51)

‘Hou me vast’ is een nummer van Ruth Jacott, geschreven door Han Kooreneef. Het nummer stond op het gelijknamige album uit 1994, met de hitsingles ‘Vrij met mij’ (#19), ‘Ik hou zoveel van jou (Rad van fortuin)’ (#30), ‘Buseruka (lied voor Rwanda)’/Ik kan echt zonder jou’ (#8) en ‘Onderweg naar morgen’ (#15), allen in 1994.

ongeluk

In oktober 2012 zou Ruth Jacott beginnen aan de theatershow ‘A lady on stage’, waarin ze niet alleen nummers van zichzelf zingt, maar ook van haar vrouwelijke voorbeelden, waaronder Billie Holiday en Tina Turner. Tijdens de generale repetitie viel Ruth van het podium en brak op meerdere plaatsen haar voet, waardoor de show werd uitgesteld.

live versie

Inmiddels is ze voldoende hersteld en vond op 14 januari alsnog de première plaats in Tilburg. Tijdens een bezoek aan Life4you op zondag 22 januari, zong ze het nummer ‘Hou me vast’. Haar optreden riep zoveel reacties op, dat het in die uitvoering is uitgebracht en nu krijgt het wel succes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten