zondag 30 juni 2013

Experiment levert Avicii #1-hit op

Avicii: Wake me up! (1)       *** eerste week op #1 ***

In de tweede week stijgt ‘Wake me up!’ van Avicii naar de eerste plaats, waarmee de Zweedse dj zijn grootste hit scoort. Het nummer was vorige week de hoogste eerste weeks op #8.

experiment

En dan te bedenken dat hij in maart werd uitgejoeld toen hij het nummer voor het eerst draaide tijdens het Ultra Music Festival in Split, Kroatië. Daar vonden ze dat het nummer te veel country had. Voor Avicii was het nummer een experiment om anders met nummers om te gaan en dat blijkt een succes. Er wordt nu al gesproken over dé zomerhit van 2013.
Vorige week was ‘Wake me up!’ de hoogste eerste week op #8. Hoog binnenkomen is echter geen garantie voor een #1-hit, dat weet Avicii zelf heel goed. In november 2011 knalde zijn single ‘Levels’ binnen op de derde plaats, dat gelijk ook de hoogste plaats was. Tot deze week was ‘Levels’ dan ook zijn grootste hit.

dollar

Op ‘Wake me up!, dat een heel andere Avicii laat horen dan voorheen, wordt de zang voor rekening genomen door de Amerikaan Egbert Nathaniel Dawkins III. Wie zegt u? Je zou hem nog kunnen kennen van ‘I need a dollar’ (#53 in 2010) onder zijn artiestennaam Aloe Blacc. O die! Ondanks dat de zang van Blacc een belangrijke toevoeging is aan het van oorsprong instrumentale nummer ‘Wake me up!’, krijgt hij daar geen credit voor, maar wel meer dan een dollar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten