zondag 2 juni 2013

Gerard Joling loopt elfde #1-hit mis

Gerard Joling & Jandino: Mijn liefde (2)

Hij had het nog zo mooi uitgedacht, Gerard Joling. ‘Mijn liefde’, zijn nieuwe single opgenomen met Jandino, zou zijn elfde #1-hit worden. En daar moest een bijzondere downloadactie aan meehelpen. Dit keer eentje waarbij de fans kans maken op een picknick en een boottocht met hun idool op de Westeinderplassen. Hij had er zelfs een aparte promotieclip voor gemaakt. De fans hoefden alleen maar zijn single ‘Mijn liefde’ met Jandino te downloaden, niet vaker dan twee keer per dag (!), want anders tellen de verkopen niet mee voor de Single Top 100.

voorsprong

En ja hoor, het leek hem weer te lukken. ‘Mijn liefde’ stond afgelopen maandag bovenaan de voorlopige Single Top 100 en dinsdag was de voorsprong op de #2, toen nog ‘Get lucky’ van Daft punk feat. Pharrell Williams, zelfs vergroot tot 8%. Niets zou zijn elfde #1-hit meer in de weg kunnen staan. Niets? Ook Joling had niet kunnen vermoeden dat er zo maar vanuit het niets een nummer zou zijn, dat zijn plannetje zou dwarsbomen. Dat nummer is natuurlijk ‘Dat ik je mis’ van Maaike Ouboter, dat die notering in slechts twee dagen tijd bereikte, zonder instores en downloadacties …

vrienden

Toch nog goed nieuws voor Gerard, want samen met Jandino mag hij op reis met Jan Smit, die hem heeft uitgenodigd voor ‘De zomer voorbij’, zijn jaarlijkse vakantie met vrienden. In 2011 was Joling ook al van de partij. Daarnaast zal hij optreden in Seoul. Overigens is het Jan Smit zijn enige vakantie dit jaar, want begin september is zijn vrouw Liza uitgerekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten