zondag 2 juni 2013

Glennis Grace blijft in het Nederlands zingen

Glennis Grace: Ondanks alles (35)

“We twijfelen tussen een ballad en een up-tempo-lied. Ik wil eigenlijk een lekkere zomerhit, dus hierbij een oproep aan alle songwriters van Nederland”. Aldus Glennis Grace in maart in Life 4 you. Schijnbaar hebben de songwriters het af laten weten, want er is gekozen voor  ‘Ondanks alles’, een ballad. Het kan natuurlijk ook zijn, dat Glennis die zomerhit nog even achter de hand houd, voor als het echt zomer wordt …
 “Wel frappant trouwens dat mijn single ‘Ondanks alles’, die is geschreven door Tjeerd Bomhof (Voicst, Dazzle kid) zó goed aansluit op deze fase in mijn leven. Want het gaat erover hoe je ondanks alles wat er in je leven gebeurt, van iemand kan blijven houden. En zo voelt het met mijn verbroken liefde ook”, aldus Glennis Grace in de Telegraaf.

Smoorverliefd
Dat vond het productieteam van de romantische komedie ‘Smoorverliefd’ blijkbaar ook, want zij verkozen het nummer tot de titelsong. De film ‘Smoorverliefd’, een remake van de gelijknamige Vlaamse film uit 2010, gaat op 12 september in première.
De film draait om de romantische verwikkelingen in de turbulente levens van vier vrouwen in Den Haag: de actrices Susan Visser, Anna Drijver, Beatrice Hillen en Anna Raadsveld. Glennis: “Ik heb echt ontzettend genoten van de film en herken heel veel van hoe vrouwen nu in het leven staan. Het is een enorme eer dat mijn nieuwe single gekozen is als titelsong van de film”.

alleen nog Nederlandstalig

‘Ondanks alles’ is geproduceerd door Edwin Evers, waarmee ze in 2011 de #3-hit ‘Wil je niet nog 1 nacht’ scoorde. Bomhof, Evers, namen die er niet omliegen, dus dat belooft nog wat voor haar nieuwe album dat deze zomer verschijnt. Daarop komen geen covers, maar uitsluitend nieuwe nummers, speciaal voor haar geschreven en alle in het Nederlands. Glennis: “Toen ik vorig jaar het album ‘This is my voice’ uitbracht, kreeg ik voornamelijk positieve reacties op de Nederlandstalige nummers op het album. De keuze om mijn nieuwe album in het Nederlands te zingen, was dan ook snel gemaakt”.

het theater in

Na het grote succes vorig jaar, doet Glennis dit jaar, op 14 september, opnieuw de Heineken Music Hall in Amsterdam aan. Begin 2014 start ze haar allereerste theatertournee, waarbij ze de bezoekers meeneemt op een muzikale reis door haar leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten