zondag 21 juli 2013

Europese zomerhit voor Avicii

Avicii: Wake me up! (1)       *** vierde week op #1 ***

‘Wake me up!’ van Avicii voert voor de vierde week de Single Top 100 aan. Het is volop zomer in Nederland, er wordt weinig nieuw materiaal uitgebracht en dus heeft de huidige garde het voor het zeggen. ‘Blurred lines’ van Robin Thicke feat. T.I. + Pharrell blijft op #2, maar verliest aan kracht. Ook de #3, ‘Vandaag’ van Bakermat is relatief achteruit gegaan. De echte bedreiging moet dus van buiten de top 3 komen, maar dat zal de komende week nog niet het geval zijn. In aantal weken is ‘Wake me up!’ nu al de zomerhit van 2013!

Europese zomerhit

Behalve in Nederland, heeft ‘Wake me up!’ inmiddels in 13 andere landen de eerste plaats bereikt. De Duitstalige landen (Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland), Scandinavië (Zweden, Finland, Noorwegen en Denemarken), , Vlaanderen, Luxemburg, Ierland, Israël en buiten Europa,  Australië. Dit weekend kwam daar het Verenigd Koninkrijk bij, waar het met bijna 267.000 exemplaren (266.524 precies), de snelst verkopende single dit jaar is. Tot deze week was dat ‘Blurred lines’ van Robin Thicke feat. T.I. + Pharrell, waarvan in de tweede week dat het op #1 stond, 198.856 stuks over de (digitale) toonbank gingen.

Bij ons is ‘Wake me up!’ van Avicii zijn eerste #1-hit. In de Britse hitparade zijn tweede. In februari scoorde hij met ‘I could be the one’ vs Nicky Romero zijn eerste. Zijn grootste eigen hit was ‘Levels’ dat in december 2012 de vierde plaats bereikte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten