dinsdag 10 september 2013

Voor Frans Bauer komen de mooiste jaren nog

Frans Bauer: Doe nou niet (13)

Sinds zaterdag 31 augustus, presenteert Frans Bauer het tv-programma ‘Vive la Frans!’ Daarin gaat hij met zijn broer Dorus en bekende gasten kamperen in Frankrijk. Een land waar hij niets mee heeft, want met zijn gezin gaat hij altijd naar Gran Canaria. Maar door het programma, dat is opgenomen in de Provence, heeft Frans voor het eerst het gevoel voor Frankrijk en het Franse leven echt leren kennen.
Door zijn tv-carrière, dit programma, dat de opvolger is van ‘Bauers zigeunernacht’ en natuurlijk Bananasplit, is zijn muzikale carrière een beetje op de achtergrond geraakt. Hoewel het voorlaatste hitfeit vorig jaar was met ‘De wereld is een gekkenhuis en dit is het hoofdkantoor’ (#17), stamt het laatste album, ‘Voor elke dag’ uit 2009. Het was het eerste album door hem zelf geschreven en geproduceerd, en goed voor een derde plaats.

Bauer-familiedag

‘Doe nou niet’ is bij toeval ontstaan. Frans tegenover Omroep Brabant: “Ik was die dag bezig met het schrijven van liedjes, maar niet met dit liedje. Mijn kinderen waren continu aan het stoeien met elkaar, dus ik riep continu 'kappen nou, doe nou niet, stop ermee'. Een paar dagen later luisterde ik de memo terug en hoorde ik me steeds de boel sussen. Toen heb ik er een andere draai aan gegeven. Het is dus ontstaan tijdens een hele drukke Bauer-familiedag.” Het nummer, zijn 48e notering, is de voorloper van het album ‘De mooiste jaren komen nog’, waar Frans twee jaar aan heeft gewerkt met zijn vaste tekstschrijver/producer Laurens van Wessel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten