zondag 15 december 2013

Publiek kiest Jamai boven Sharon Doorson

Jamai: Wake me up (71)

Na Beth (#54) en Aloe Blacc (#24), beide in oktober, is Jamai de derde die ‘Wake me up! van Avicii covert. Avicii zelf stond er dit jaar 11 weken mee op #1, zakt deze week naar #18 en staat precies een half jaar genoteerd. Op de zomerhit van 2013 deed Aloe Blacc de vocalen, maar kreeg daar geen credit voor. Zijn akoestische versie werd terecht een hit.

Jamai zong ‘Wake me up’, waarbij hij zichzelf begeleidde op de piano, in het SBS6-programma ‘Beter dan het origineel’. In  het programma nemen zes Nederlandse artiesten onder leiding van Jeroen van der Boom, het tegen elkaar op in muzikale duels. De tegenspeler van Jamai was Sharon Doorson, die ‘een gekke versie maakte, met een soort reggae’ (zoals ze het zelf noemt) van ‘Wake me up’.

publieksfavoriet

Tijdens de uitzending van 11 december, die op 25 november was opgenomen, mocht het publiek bepalen welke versie ze beter vonden. De keuze viel op Jamai, wiens uitvoering gedownload kon worden. Over ‘Wake me up’ zei Jamai: “Ik vond het fantastisch en inspirerend om met dit nummer aan de slag te gaan.”

‘Wake me up’ is voor Jamai Johannes Looman (Gouda, 30 juni 1986) de eerste hit in bijna 10 jaar tijd . Zijn laatste eigen hitfeit was ‘Wango tango’ (#30 in 2004). In 2003 won Jamai de eerste editie van Idols en was zijn single ‘Step right up’ de bestverkochte single van het jaar. Sinds 2004 is Jamai vooral druk met musicals, waaronder ‘The Wiz’, ‘Miss Saigon’ en recentelijk ‘Shrek’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten