zondag 12 januari 2014

Kid ink is een tatoeage

#96 Kid ink feat. Chris Brown: Show me

Op #61 in de Album Top 100 komt ‘My own lane’, het tweede studioalbum van Kid ink binnen. Ink, werkelijke naam Brian Todd Collins (Los Angeles, 1 april 1986), was als kind veel bezig met kunst en toonde veel interesse in tatoeages. Op zijn 15de begon hij met het produceren van muziek. Hij werkte samen met onder andere Sean Kingston en P. Diddy. Pas toen mensen hem zeiden dat hij op een rapper leek, nam hij zelf de microfoon ter hand.

tatoeage

De naam Kid ink stamt uit die tijd van de tatoeages, maar gebruikte hij pas in 2010. In dat jaar werd hij ontdekt door DJ III Wil van de hiphopsite HotNewHipHop, die hem een contract aanbood. Daarvoor noemde hij zich Rockstar. In 2011 bracht Kid ink het album ‘Up & away’ uit en dat leverde hem een jaar later een plekje op in de ‘Freshmen list’, een lijst met de tien meest belovende rappers voor 2012. Vorig jaar volgde de EP ‘Almost home’.

Show me’ maakte Kid ink met zanger Chris Brown. Het nummer is gebaseerd op ‘Show me love’ van Robin S. (#13 in 1993). Daarnaast ging ‘Show me love’ meerdere keren in de remix en werd het uiteindelijk een grotere hit: ‘Show me love [2002]’ (#80 in 2002) en ‘Show me love 2008’ (#2 in 2008). In 2011 werd ‘Show me love’ gesampled door Jason Derulo in het nummer ‘Don’t go home’ (#28).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten