zondag 9 februari 2014

Zanger Chef ‘special brengt ode aan zijn vader

#73 Chef ‘special: In your arms

Afgelopen vrijdag is ‘Passing through’, het tweede album van Chef ‘special verschenen. Aanstaande vrijdag verwachten we het album hoog in de nieuwe Album Top 100 en dan veel meer daarover.

‘In your arms’ is de eerste single van het album en hun derde notering. Het nummer gaat over de vader van zanger Joshua Nolet die december 2012 overleed aan kanker. Ondanks dat het heel snel gegaan is, had zijn vader daar vrede mee.
Joshua: “Het eerste wat ik na zijn dood wilde, was een mooi liedje over hem schrijven. Dat was heel belangrijk voor me. Maar ik wilde het natuurlijk veel te graag. Ik schreef echt verschrikkelijke, geforceerde dingen doordat ik totaal nog niet op het punt was dat ik het kon laten bezinken. Ik raakte erg gefrustreerd, het móest lukken. Toen besloot ik het te laten rusten tot ik er echt klaar voor was. De nacht voor we in New York de grote studio in gingen om onze liedjes op te nemen, werd ik wakker en schreef ik in no time een klein, oprecht liedje op wat oude akkoorden van onze gitarist. Het was erg bevrijdend.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten