zondag 7 september 2014

Wolter Kroes & Isabella maken op twee na grootste val vanaf #1

#45 Wolter Kroes & Isabella: Ik ben je prooi

Vorige week scoorde Wolter Kroes zijn tweede #1-hit met ‘Ik ben je prooi’, een duet met Isabella uit Utopia. Deze week zakt het nummer naar de 45e plaats. Vermoedelijk is het gered door de ruim 700 cd-singles die besteld zijn op de site van Utopia. Op 27 augustus heeft Isabella haar deel gesigneerd, waarna Wolter zijn deel zou doen. Daar is hij schijnbaar niet aan toe gekomen, want het signeren heeft pas afgelopen vrijdag plaats gevonden.

Als de singles al zijn meegeteld, is de kans groot dat het nummer volgende week niet meer in de Single Top 100 zal staan. Maar wellicht tovert Wolter of DINO zijn platenmaatschappij nog iets uit de hoge hoed, want pas op 16 september vind in de loods van Utopia een concert plaats. Het zou toch sneu zijn als het nummer dan nergens meer genoteerd staat, toch?

De val die ‘Ik ben je prooi’ deze week maakt, is niet de grootste vanaf #1. Hier volgt de top 5 van grootste zakkers, met achtereenvolgens: notering-act-titel-(jaar, aanleiding):
#74: P3: PowNed! (2009, actie van GeenStijl om #1 te komen en na één week te verdwijnen; mislukte actie dus )
#52: Wolter Kroes: Viva Hollandia (2008, EK-hit)
#45: Wolter Kroes & Isabella: Ik ben je prooi (2014, Utopia)
#42: René Froger: Samen (2012, EK-hit)
#33: Hero: Toen ik je zag (2010, postuum uitgebracht n.a.v. de dood van Antonie Kamerling)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten