dinsdag 7 april 2015

Wibi Soerjadi wil op een dancefestival staan

#79 Wibi Soerjadi: Undaunted

In 2005 maakte Wibi Soerjadi al eens een uitstapje met een rockband. Na een gezamenlijk optreden op Pinkpop met Di-rect, bereikte ‘Blind For You’ eind dat jaar de zevende plaats. Anno 2015 pakt de klassieke pianist het anders aan, want op ‘Undaunted’ maakt hij een combinatie van klassiek en dance. Na ‘Serenity Sensation White Anthem 2005’ van Armin van Buuren feat. Jan Vayne (#17 in 2005), is Wibi de tweede klassieke componist die de dance induikt. Hij doet dat niet met een dj, maar alleen.

grap

Volgens Wibi Soerjadi, die sinds enige tijd regelmatig in het Amsterdamse uitgaansleven is te vinden, is ‘Undaunted’ een uit de hand gelopen grap. Wibi: “Ik speelde al heel lang met het idee, want klassiek en dance hebben meer overeenkomsten dan je zou denken. Ik was gewoon wat aan het proberen en toen kwam dit nummer er uit. Je moet maar afwachten wat mensen ervan vinden, maar de vele reacties had ik niet zien aankomen.”
Als het aan de 45-jarige pianist ligt, blijft het niet bij één dancenummer. Wibi: “Ik heb al allemaal ideeën voor een vervolg hierop. Ik zou het ook zien zitten om headliner te zijn op één van de dancefestivals.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten