zondag 6 september 2015

Twintigste notering voor oververmoeide Avicii

#71 Avicii: For A Better Day

Met $19 miljoen dollar vorig jaar was de Zweedse dj Avicii de op vijf na meest verdienende dj (volgens het blad Forbes). Hij is echter zo druk dat hij helemaal geen tijd heeft om daar van te genieten. Sterker, de druk van het toeren, opnemen van zijn nieuwe album en regisseren van zijn eigen videoclips is hem teveel geworden. Tot het einde van het jaar zijn alle optredens afgezegd.

“Ik kijk er naar uit om met mijn team te blijven innoveren om grote veranderingen in te luiden, en niet alleen met mijn muziek”, meldt Avicii in een statement. “Ik heb nu de mogelijkheid om op mezelf te focussen en tijd te nemen om normaal op te groeien, of tenminste zo normaal mogelijk. Daarvoor heb ik nooit de kans gehad. Het plan was een maand vrij te nemen, maar in werkelijkheid zat ik twaalf uur per dag in de studio en daarna ging ik direct weer toeren. Het is in de muziekindustrie moeilijk om nee te zeggen. Je wilt altijd en overal draaien.”

twintigste notering

‘For A Better Day’ is zijn twintigste notering en dat in vijf jaar tijd! In 2013 bracht hij zijn eerste album uit, True, dus het wordt wel weer tijd voor een opvolger. Volgens berichten zou dit al klaar liggen en Stories heten. Het is echter de vraag wanneer dat verschijnt, nu Avicii  overwerkt is. Vorig jaar lastte hij ook al een pauze in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten