zondag 19 november 2017

Vrouwen hebben een streepje voor bij Nafthaly Ramona

#25 Nafthaly Ramona, Bizzey & Hef: Merry

‘Merry’ is het hitparadedebuut van DJ Nafthaly Ramona (Den Haag, 11 december 1986). Al op jonge leeftijd was ze bezig met muziek en stelde zelf cd’s samen. Na haar studie aan de Universiteit van Utrecht wilde ze alleen nog maar voor de muziek gaan, waarna ze zich het dj-en eigen maakte. Haar doorbraak kwam in de Amsterdamse cocktailbar Suzy Wong, waar ze zes maanden de huis-dj was.

alleen voor vrouwen

Vorig jaar is Nafthaly Ramona een eigen beweging voor vrouwen gestart, de facebookgroep  ‘All The Girls Love’. Daarop maakt ze aparte mixen, verzamelt ze de beste feestjes en geeft ze op haar eigen draaiavonden gastenlijstplekken weg, maar alleen aan vrouwen. Want zoals ze zelf zegt: “Ik merk dat ik superveel energie krijg als jullie dames lekker aan het dansen zijn voor mijn neus, dus ik wil jullie gewoon elke week voor me hebben! Ik geniet van jullie babes!”

Mercy werd Merry

In ‘Merry’ van Nafthaly Ramona, Bizzey & Hef, dat werd geproduceerd door Ramiks, komt de zin voor ‘Stap met mij in een Merry-Merry-Merry’. De makers van ‘Merry’ hebben zich dan ook laten inspireren door ‘Shy Guy’ van Diana King (#3 in 1995), waarin de zin ‘Oh Lord have mercy mercy mercy’ voorkomt. ‘Mercy mercy mercy werd dus Merry merry merry’ op de melodie van ‘Shy Guy’.

Het is niet de eerste keer dat ‘Shy Guy’ van Diana King, dat werd gebruikt in de film ‘Bad Boys’, in een nummer langskomt. In 2008 werd ‘Shy Guy’ gecoverd door Candice & Nicole Tyler die er de 16e plaats mee bereikten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten